Sjöben

Jag svär på att jag fortfarande har dem! Tycker det gungar till lite hela tiden, men jag måste inbilla mig? Man kan väl inte ha sjöben när det gått mer än 24 timmar efter landsättning? Behöver jag nämna att jag var sjösjuk och därmed tackade mig själv för att jag var smart och köpte sjösjuketabletter? Nå, för så var det! Hade varit horribelt om jag inte kunnat sova mig igenom merparten av de där 16 timmarna till sjöss.

Anyway så sitter jag i London i skrivande stund. Jag och Sel lyckades manövrera oss genom stan för att hitta ut till The Pavement där spelaren till Thifnuin håller hus. Var inte så krångligt ändå, men vi har mest Selma att tacka för det. Selma är Sels GPS som så snällt lotsar oss in bland stora vägar och underliga korsningar. Förvisso tyckte hon, vid något tillfälle, att vi skulle göra en U-sväng under en bro...

Här har vi i alla fall blivit behandlade som adelsfolk och fått sovplats, mat och dryck och tillfälle att bada badkar! Något jag tog tillvara på, jag som inte badat badkar på över två månader! Hann till och med sova en slurk där. Göttans!

I morgon bitti reser vi dock vidare norrut. Jag borde väl ringa Luleå och snacka med arbetsförmedlingen, men jag tror att det kan vänta ytterligare en dag så jag faktiskt får en ärlig chans att ladda upp mobilbatteriet ordentligt. Inte nog med att det är dyrt att ringa härifrån, det skulle dessutom vara jävulskt irriterande om samtalet dessutom helt dog bort.

Så, i morgon håller vi tummarna för att vi hittar en lägenhet i närheten av Glasgow, inte sant? :)

/VildKatt - lite sjösjuk ännu, på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback