Första anhalten: Byske

Hit kom jag då i onsdags kväll och började lite sådär hard-core med att grilla på den lokala 4H-klubben. Något som resulterade i att jag själv blev helt slut efter att ha umgåtts med en 20-tal människor, varav ca elva av de närvarande var knattar på en si sådär 11 år. Detta medan katten min gjorde sig hemmastadd i Sels familjs stora hus. Livet är allt bra orättvist!

Natten spenderades dessutom till merpart av att snoosa av ett särdeles envist alarm som liksom tycktes vilja väcka en lite när som under natten. Började med att ringa var 5:e minut typ, men fortsatte i en evighet, även EFTER det att jag drog ur sladden... Tror faktiskt den ringde en tjugo gånger, ibland med så mycket som en 40 minuters uppehåll mellan attackerna.

Anyway så var det upp vid sju som gällde, för att käka frukost innan vi började dagen. Därmed har jag, idag, hoppat kaninhoppning, borstat kaniner, matat gris, besökt återvinningsstationen, varit på prommenad, ätit dumplings för första gången, träffat ännu fler hundar och varit med på agilityträning...

I morgon ska vi tömma ut min bil en smula, innan vi ska börja städa Sels lägenhet en annan smula. Dessutom ska jag få sova till nio i morgon. Hurra!

Nu, med den lilla lap-topen i en säng full med dödströtta hundar, ska jag dock däcka av. Att klockan bara är halv elva kan jag leva med.

/VildKatt - inte särskilt vild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0