En tant kommer lastad

Nyss hemkommen efter att ha snurrat runt i Umeå som en idiot. Inte ens hem hittade jag, som jag annars brukar göra, utan det tog ett tag innan jag insåg att jag var på fel sida järnvägen ute på Holmsund.

Men Amanda kom och hämtade mig på universitetssjukhuset efter mina misslyckade försök att hitta ut till henne på Ersboda. Detta för att jag skulle kunna vara med i hennes och Emmies kampanj Post Mortem. Jag skulle bara vara med som en SLP (spelledarperson) men hade ändå ganska roligt. Inte minst så när jag fick leka med musiken i den scen som jag själv inte var med på.

Därmed har jag alltså hunnit lajva en smula även om det var korta prestationer. Fick köra en bull-tant, vid namn Ellen, vars beteende skulle påminna om proffessor Dolores Umbridge (Harry Potter). En tant som var besatt av en demon och därmed bjöd på bullar med blod till (som ingen åt). Dessutom fick jag spela en kort scen där jag var en viking som dog i strid.

Den senare kände jag nog att jag kunde dragit ut mer på, men att spela en besatt bull-tant i jakt på en särdeles sten kändes helt okej. Önskar nästan att jag fått en större chans att få tolka en motsägelsefull kärring bara för att få känslan att lossna ytterligare. Likväl tror, och hoppas, jag att de närvarande lajvarna fick vad de behövde för att dra kampanjen vidare. Ja, kanske kanske fick de till och med en obehaglig känsla med sig. ;)

// VildKatt - gör sig bra i blod och smuts


Så här bra var jag förstås inte, men det är vi nog tacksamma för. XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0