Andra anhalten: Umeå

Efter att ha trotsat väder, vind och klass 1 - varningen så har jag nu ankommit, hel och fin, till Umeå och Holmsund. I detta nu sitter jag och Anders på hans soffa. Detta medan Porthos undersöker lägenhetens alla skrymslen och vrår i jakt på de få dammråttor som Anders råkat glömma bort att dammsuga upp.

Som vanligt var katten an klippa i bil och transportväska och väl framme gick han, utan problem, från bilen till lägenheten. Därmed ska jag och Anders äta lite paella-rester ikväll som Lena och Lars (Sels föräldrar) kastade på mig, och i morgon ska jag se till att fixa ihop något gott åt oss av älgbogen jag också fick med mig. De är minsann alltid lika snälla, glada och trevliga där i Byskem och envisas med att fortsätta göda mig också efter att jag lämnat deras hemtrevliga stora hus. Och vem kan klaga över att få god mat med sig?! :D

Här i Umeå ska jag däremot möta upp Amanda och snacka lite skit och klappa lite vovve, utöver laga mat och snarka i bäddsoffa.

Dessutom tillkommer det en liten överraskning... Ho ho!

/VildKatt - lite blåst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0