Jobbet suger..

Helt ärligt så gör det så. Andra dagen och det känns redan som om jag varit där för länge. Idag droppades önskemålet om att jag och en annan arbetskamrat skulle jobba på kvällen på torsdag så att vi kunde moppa och bona golvet ordentligt så det är klart till helgen. Jag anmälde att jag kunde, medan arbetskamraten inte kunde. Nehej, nej då var det besvärligt.

Jag kan onsdag och fredag, sa kamraten.
Jag kan inte onsdag och fredag, sa jag.
Jaha.. Vad ska vi då hitta på, sa chefen.

Och så var det i full gång. Slutkontentan var att vi skulle tänka på det till i morgon, för av någon anledning ska vi tydligen vara två tjejer som ska göra detta trots att vi just bara är två tjejer - som nu inte råkar kunna på samma dag. En annan anmälde sig som frivillig också, men det hörde tydligen ingen alls på och trots att jag nu kan på torsdag, som önskat var, så duger det visst inte.

Så, tills i morgon har jag tänkt att jag minsann kan torsdag, men om det inte passar att jag sköter det så får väl de andra två ta det antingen i morgon eller på fredag. Basta. Och skulle det nu vara som så att jag inte kan göra det ensam, får de väl låta Erik hålla mig sällskap, fastän två till jobbat knappast behövs till att moppa och bona ett golv. I alla fall inte för min del.

Derp

Man kan ju bli trött för mindre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0