Ready, set.... go!

Ja, då har jag arbetat mig igenom en hel vecka igen - helg inkluderat. Inte mycket rast och vila från Golfklubben inte, men det är rätt skönt att få jobba i köket ibland och inte bara fara och klippa upp banorna.

Det är dock inte vad inlägget ska handla om, utan det ska handla om min nya diet. En enkelt Atkins diet, more or less. Inga kolhydrater får intas (eller i alla fall så lite som möjligt) först och främst, så här stryker vi pasta, potatis och ris rakt av. Istället ska vi fokusera på protein och grönsaker och till min hjälp har jag också proteinpulver från Herbalife som ska ersätta en och annan måltid - eller tas till frukost. Jag väljer nog det senare - till att börja med.

Detta ska göras i drygt en månad framåt, tills den 7:e augusti, för att se om det gör skillnad. Ska försöka införskaffa en billig våg så jag i alla fall har något att gå på, och har dragit fram mitt måttband. Kanske blir en följetong av det här. Vägning och mätning varje onsdag? Eller söndag kanske? Fast just nu äger jag ingen våg (har faktiskt aldrig ägt en egen våg..) så just söndagar känns dumt. Vi löser det!

Och varför just till 7:e augusti? Jo, för då ska jag till Medeltidsveckan på Gotland, så klart! Och just på Gotland har de den berömda glassbaren med 125 smaker till kulglass där man dessutom kan köpa 10-kulorsglass! Dessutom är det ju min enda semestervecka på hela året så just den veckan vill åtminstone jag kunna njuta fullt ut. Men fram tills dess är det alltså hårda tag som gäller.

Hej och hå!

Kanske inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0