Matematik B

Tänkt är att jag verkligen ska iväg och plugga matte på skolan idag, men det är ju så tråkigt! Ett alternativ är att jag skjuter upp det ytterligare och tar det på typ torsdag förmiddag mellan 08.30 - 09.30 och sedan drar till stallet, eller på fredan mellan 10.00 - 11.00, men idag har bästa tiden då det är mattestuga mellan 13.00 - 14.00. Och i morgon förstås. Men då har jag två hästar, och balett på kvällen.

Fast det är klart. Om jag ändå ska runt och köra i morgon, ha två hästar och mer eller mindre fara förbi skolan på vägen hem, kanske man ska slå ihop det så istället? Jag undrar om det inte är en jättebra idé. Klar till två är jag ju hur som helst, men kommer till stallet lagom tid innan och får ut två djur. Om det inte är skitkallt förstås - som det är nu. Och jag skojar inte! Skitkallt och med rimfrost på träden efter all fukt! Är helt crazy hur det kan vara fuktigt i de här temperaturerna.

Så.. slutkontentan är tat jag INTE kör ut bilen idag bara för att den ska stå och bli kall utanför skolan. Jag tar det i morgon när jag ändå är och kör och bilen kan stå varm i stallet om inget annat. Så.. därmed kan jag spela ett tag till, sedan läsa lite till jägarexamen innan sömn. Lektion ikväll i ämnet.

Ja, så gör vi. :D

Allt som sparar på bensin är bra skit!

Svinkallt

Utsikt från mitt fönster. Svinkallt som sagt! (-22)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0