Övningsskjutning 1

Efter en sällskapsfest där jag höll mig till energidryck och alkoholfri cider körde jag Lisa och Erik till Max och tog mig sedan i säng vid ett-tiden. Allt för att komma upp sju i morse och komma iväg till skjutbanan för lite hagelskytte. Inte helt lätt för en morgontrött fan som jag själv, men upp klev jag och gjorde fika i form av äggmackor och varm choklad att ha med mig.

Själva skjutningen då? Nå, först och främst måste jag verkligen göra något åt mina stela skuldror, sedan visade det sig rätt fort att jag är klen som fasiken med att ha armarna lyfta till axelhöjd och det gjorde i sin tur att jag började spänna mig och därmed missa. Ändå vill jag påstå att det gick rätt bra för första skjutning, speciellt av de flygande lerduvorna där jag genast träffade de första fem (utom där jag, en gång, glömde att lossa på säkringen) när man kan röra sig lite och inte förbli statisk. Annars brukar det ju vara tvärtom och man skjuter de stillastående men har svårare för de rörliga.

Så bäst sköt jag, helt enkelt, efter en paus, och annars behöver jag bara få in känslan för var vapnet ska sitta, för första skotten slog jag mig av rekylen. Inte på axeln dock, vilket man väl borde görna, utan på hakan. Jag sträckte inte fram halsen tillräckligt. *fniss*

Så, framöver blir det att göra lite armhävningar och kanske låna ett par hantlar, sedan tror jag att det kommer se riktigt bra ut redan vid tredje övningstillfället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0