Kroppskontroll?

Vaken igen! Ingen rast ingen vila! Och träningsvärk sedan igår har jag!

Nu ska jag iväg in till Järnvägsstationen för en kroppsscanning, så vitt jag hängde med. Där ska vi se vad min kropp innehåller för skit och kanske får jag ett eller annat tips på vägen som jag kan ha i bakhuvudet. Allt från en firma som håller på med hälsokost och..stuff.

Nåja ska dit typ nu. så jag får väl komma med mer välriktad information efter det - när jag hunnit vakna!

--------

Tillbaka!
Var alltså iväg till Aktivlivsistilcenter på Järnvägsstaionen för att kropsscanna mig. Genom att stå på en "våg" med ett par handtag i händerna, skickas det minimala elektriska impulser genom kroppen som mäter av kroppens innehåll.  Kändes inte ett dyft, för den som undrar.

Resultatet var ändå rätt intressant. Tydligen är jag jämnt balanserad mellan armar och ben liksom jag tydligen har en hel del muskelmassa ändå, men en metabolism som en 42-åring och med risk att få problem med de vitala organen om mer fett lägger sig kring dem. Just på gränsen så att jag överviktig också, så ja, det blir väl att skaffa fram den där cykeln till våren och börja käka frukost som vettigt folk igen!

Men med tanke på att jag hade en rätt grym viloförbränning så ser det ändå inte helt fel ut. Lite mer rörelse och lite jämnare måltider så ska vi väl fixa oss. Får se om vi får scannat igen om en månad eller så. ;)



Och just! Ringde chefen och det ska bli att de tar in mig till golfklubben i början på maj redan. Yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0