Kaos

Ja, så kan man sammanfatta de senaste dagarna. Jag for ner, tillsammans med Malin, mot Umeå för att där dels beskåda Fantasia Fanatic (Warhammerfigurspelstunering), dels assistera som spökande gast till ett lajv, samt gå på puben. Allt gick strålande! Figurerna på tuneringen inspekterades, puben besöktes, blev en massa hälsande på folk och fän och jag gjorde mig bra som gast. Allt gick strålande, som sagt, OM det inte varit för att bilen också passade på att haverera igen! Till puben kom jag nämligen med bärgningsbil efter att bilen lagt av efter 23 på en lördagskväll.

Så.. Utöver att ha det trevligt under helgen har den bestått mycket av diverse telefonsamtal till försäkringsbolaget, assistanskåren, Herz hyrbilar samt Umeå Taxi. Därefter började måndagen med jobb och telefonsamtal till bilverkstan i Umeå som fick ta emot min bil. Tack goda Gudar för halvförsäkring däremot, så jag fick hyrbil i 3 dygn, annars vete katten hur det gått!

Men igår fick jag ihop de sista pusselbitarna så att jag kom iväg tidigare från jobbet och hämtade en lagad bil i Umeå och fick lämnat min hyrbil i samma stad, sedan tog jag min egen bil hem och passade på att äta hos Sel på vägen. Sel som, oerhört snällt nog, lagat mat till mig! <3

Idag har jag alltså jobbat över, i blåst och 6 grader på en öppen traktor som går ca 3 km / timmen, bara för att inse att jag ställt in maskinen fel och därför inte gjort hål i greenerna som tänkt var. Något jag kom på efter dryga två timmar! Nargh!

Så ikväll känner jag mig förvisso lite lättad över att ha bilen hemma, men bitter över att saker fortsätter gå fel. Nu saknas bara att jag bränner vid maten också.

/VildKatt - snart slokörad hund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0