Vecka ett har passerat

Första arbetsveckan har gått och passerat och jag börjar nog komma igång nu. Konditionen har gått och dött över vintern men den får jag nog snart åter genom arbete och fortsatt pyssel i stallet. Sömnen börjar också komma på rätt köl och jag vet inte om jag helt enkelt börjat vänja in mig eller om det faktiskt gjorde susen att lyssna på gamla program från P3:s morgonpasset innan sängdags för att slippa en hög med skumma drömmar och oroligt "sovande". I vilket fall har det gått bättre att sova de senaste två nätterna - minns inga drömmar sådär akut klart längre. Yey!

Dessutom har jag kört "gammel-jävla-traktorn" och sopat merparten av asfalten runt klubbhuset och på parkeringen ren från barr och sand, vilket gick rätt bra. Så länge man inte ska köra i lutande terräng med eländet fungerar den helt okej (dåliga bromsar!). Likväl försvann en sprint på vägen så med ens satt hela sop-eländet på trekvarts och vi fick mecka runt lite för att få sopen på plats igen. Sådant man får räkna med på jobbet. Inget som någonsin fungerar till 100%

Gammel-jävla-traktorn med sopen i bakändan


Idag har vi mestadels städat. Klubbhuset har moppats, sopats och dammsugats. Kontoret har städats och det har flyttats om en smula. Förvisso var det senaste ett initativ av mig, men jag tyckte att Carin kanske behövde lite omväxling. Jag hoppas att det blev bra på riktigt och inte bara var något folk sade för att inte riskera såra mina ack så känsliga känslor... (HOST!)

Till helgen ska det småfixas lite. Jag ska iväg till jobb en sväng för att bona golvet en sväng nere i våra personalutrymmen, ta pojkarna häst i morgon förmiddag och ta mig ut till Gammelstan på auktion på söndag. Inte för att jag har pengar att spendera, men auktioner är alltid roliga. Om inte annat kan man glo på vad för saker som egentligen säljer!

I övrigt hoppas jag, sällsamt nog, på att ett särskilt snyggo snart ska komma hem. Han är nog ute och svirar nu, om jag känner honom rätt, men i veckan borde han nog dyka upp igen. Eventuellt med en långvarig bakfylla i bagaget! *flin*

 

Work, work

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0