Valparna i Byske

Jag hann ner till Byske och Sel för att se valparna som blir åtta veckor på tisdag. Tur det för alla fyra är sålda och ska hämtas inom det snaraste, bara de har varit hos veterinären först där de ska vaccineras och chippas! Riktigt söta små monster. Fulla med energi och upptåg, just som Jack Russlar ska vara! Var dock bara en som verkar få pappa Spikes långa ben, men som hon springer sedan! Absolut vackrast teckning har hon också, lilla Trixa!

Syster och katten hängde med också. Porthos var väl inte helt nöjd dock. Valparna var läskiga tyckte han, och gav en en dänga på nosen. Kanske lika bra så att de lär sig att inte alla katter är lika snäll som Kisse som Sel har hemma hos sig, men vildare än så blev det inte heller. "Pottan" är inte direkt agressiv så jag undrar om han ens använda klorna - som jag ändå klippt för säkerhets skull! Bra att vara förutseende. ;)

Dessutom råkade "Pottan" morra vid fel tillfälle, så Kisse anföll. Inet för att det hände så mycket, inte med katterna i alla fall, för jag satt ju i vägen och fick klösmärkan både på händer och knä. Inte allvarligt dock, men skönare saker har man varit med om!

Allt slutade dock väl. valparna höll sig ifrån "Pottan" och så fick de följa med till stranden också! Har både bilder och filmer från spektaklet, men hittills är bara bilderna uppe och som vanligt är de upplagda på bilddagboken.

Nu ska jag i säng och sova. Blir full arbetsdag i morgon, sedan ska jag till stallet på kvällen. Lär vara lagom trött och mör i kroppen efter det! Mors!

Trixa!

Godnatt, hälsar lilla Trixa - och jag med.


Kommentarer
Postat av: deleine

HAHA jag googlade Trixa och jack russel bara för jag hade tråkigt... Såg bilden och tänkte "Men så roligt att få upp en bild på en hund som ser exakt ut som min Trixa" Jaa nu råkade det juh VARA just min Trixa ;)

2010-09-11 @ 13:22:23
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0