Slut på semestern

Ett dryga halvår har passerat och i morgon, måndag, så är det dags igen. Tid att återvända till Luleå Golfklubb och börja arbeta ihop brödfödan igen. Som alltid är det med flerdubbla känslor som man på sätt och vis ser fram emot att börja arbeta igen. Dagarna känns ibland rätt långa när man inte gör mycket annat än att slå dank men då och då har det hänt rätt mycket i retur. Inte minst med hästar och rollspel, men rätt mycket annat också. Överlag har jag alltså varit rätt upptagen och inte alls hunnit spela World of Warcraft som det ju först varit tänkt!

Samtidigt ska det bli fint att faktiskt tjäna ihop pengar igen. Som det är nu har saker inte gått rätt ekonomiskt på en smärre evighet och det är svårt att komma igen när pengarna med näppe täckt utgifterna man har. Dessutom är det ju starten till att söka jobb på riktigt igen. Att bara jobbar sommartid är rätt uselt om sanningen ska fram så det är att ta nya tag så man kanske kan få sig en anställning till hösten också.

Annars har jag spenderat merparten av söndagen i stallet så här långt. Först red jag ut med Hogge på en ganska lång runda med mycket galopp. Han kan behöva springa av sig lite, men mycket studsande blev det inte. Nog för att han gjorde några menlösa små sparkar just innan vi lämnat stallområdet men sedan uppförde han sig som vanligt. Frustande och pustande och med sina små champinjonöraon piggt framåtpekandeoch ett fint tempo hela vägen. Inga problem med att passera Vilja med sin culky eller den okända islandshästen heller.

Så väntade jag in Alma så gjorde hon, jag och Figaro sällskap med Sofie och Silver för en längre promenad till en båthamn i närheten av Bensbyn. Lill-killen uppförde sig ypperligt och brydde sig knappt om småflickor med dockor eller andra klappare som vi mötte på vägen. Verkade snarast uttråkad så mycket som han gäspade. *skratt* Han ser dessutom ut som en liten islandshäst när han travar! Undrar om inte pappa hans varit en sådan. XD

Sedan var det bara att fodra, mocka och sopa stallgång innan man själv fick frukost vid två. Najs! Nu känns det som om det bara är nedförsbacke tills man ska i säng - och jag lär sova som en gris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0