Dag ett på jobbet

Så var första arbetsdagen passerad och jag har ett solbränt ansikte efter att ha arbetat hela dagen utomhus med att försöka få lite mer ordning på rangen. Det trots att det också haglat på oss mellan varven. Korta små hagelskurar! Men nätet som omger rangen, där man träningsslår på golfbollarna, är numera säkert hopfäst med tunga stockar som håller nätet på plats och därmed bollarna kvar på banan. Yeah! Själv är jag rätt seg i kroppen efter ridtur och gång med häst igår, och att lyfta tungt gjorde inte direkt saken bättre. Känner att ett antal muskler segar för mig!

Dagen är dock inte klar för det för nu tvättar jag en sväng och passar på att äta mellan två omgångar till tvättstugan. Gäller liksom att passa på, men det lär nog bli tidig säng för min del. Hade väl förhoppningar om att få sällskap framåt kvällen, men inte ens systern verkar vilja dyka upp - och det trots att hon ju också bor här. Meckar väl med plan eller något.. Inte vet jag, men det brukar vara det hon gör.

I övrigt är det synd och skam att man inte har pengar nog till att handla ur glassbilen när den nu så snällt står utanför och ger ifrån sig sin glada melodi!


Work, work..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0