27

Tjugosju är ingen underbar ålder på något vis. Trettiostrecket börjar hägra i fjärran och alla häftiga årsstreck inom vårt samhälle har redan passerat. Ändå får detta vara en av de bästa födelsedagar som jag haft på senare år, utan tvekan.

Jobbet gick ut på att svettas och med klippare skära upp greener så att vi sedan kan så i dem. Sommarvärmen fortsätter här så vi har en 24 grader om dagarna, vilket skapade en del röda märken på mig. Blekfisar som jag ska uppenbarligen inte vara utomhus utan solskyddsfaktor 20 som minimum. Blev lite smått uppjagad till nyheterna vid två då jag hörde att en hiss på LKAB (gruvbolaget) i Malmberget störtat och tre personer avlidit. I rädsla över att det skulle vara i Kiruna och min snygging vara delaktig så ringde jag honom.
Så här kan det samtalet sammanfattas:

"Åh, så du lever!" (Med toutch av hysteri?)
"Ja?"
"Jag var rädd att du dött. Jag hörde om hissen som störtat." (Nu mycket lugnare.)
"Men de sa väl att det var i Gällivare?"
"Nej, Malmgruvan, men den vet jag inte var den ligger."
"Den ligger i Gällivare."
"Ah, okej. Då var det inget. Eh..(tyst paus, sedan ett glatt) Hejdå!"


Så, jag slapp vara med om att någon bekant dött på min födelsedag. Det är ju alltid ett gott tecken. XD  Kanske inte låter som en toppendag, men utöver denna händelse är det det ju aldrig fel att åka runt på en maskin i fint väder och slyssna på radio hela dagen.

Väl hemma så var det dock snäppet bättre. Sandra bjöd nämligen på hemlagad mat i form av plankstek och tårta med kiwi i, samt att jag fick en dansmatta till mitt playstation 2 så att vi numera har två stycken! Således har vi ätit god mat, hoppat runt på vars en dansmatta, käkat tårta och hoppat lite till - fram tills nyss. Skitkul! Allt medan Sandra satt upp datorn så att henens grabb i Arboga skulle kunna se på spektaklet via msn! Måste nog sett skumt ut med två fullvuxna kvinnor som flaxat runt för glatta livet! *garv*
Känns dock bara onödigt att jag duschade innan allt detta, för nu måste jag duscha igen!

Gokväll!


Kommentarer
Postat av: Xhakhal

GRATTIS.



Jag hade det nedtecknat i almanackan men glömde det i alla fall XD

2010-05-19 @ 03:36:29
URL: http://verdokai.deviantart.com/
Postat av: VildKatt

Inte lätt att komma ihåg allt har jag hört. ;)

2010-05-22 @ 09:29:42
URL: http://vildkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0