Valpar, GothCon och Skåne!

Idag har det hänt en hel del trots att jag knappt rört på mig. Dels ringde folk om jobb i sommar, i det här fallet i samband med glassförsäljning, så i morgon ska jag på intervju eller dylikt. Inte för att det behövs, jag tvivlar på att det finns något där som slår sommarjobbet på Golfklubben, men man kan ju alltid höra efter.

Sedan hörde Sel av sig och berättade att hennes Kalizie har fått sina valpar! Fyra stycken blev det, där åtminstone två verkar vara chokladbruna och så var det två hannar och två honor! Ska bli så fint att se dem! Ska försöka få med mig syrran att se på dem när hon kommer upp igen. De är runt två veckor gamla då, så det är rätt mycket perfekt! De är ju faktskt inte så mycket att se innan dess, valparna.

Just nu är jag dock på gång att städa och tvätta lite. I mrogon kväll far jag nämligen ner till Göteborg och GothCon och därefter ska jag faktiskt ta mig ner till Skåne för första gången på ett och ett halvt år. Ska faktiskt bli skönt, speciellt som jag har Oskar till att passa katten och mata fiskarna åt mig medan jag är borta så att man slipper oroa sig för dem. Ska försöka få tag på Scully också så vi kan snacka skit medan jag är i trakten.

Är lite ont om pengar däremot. Inte nog med att hyran ska betalas som vanligt, utan dels ska bilförsäkringen förnyas och dels kom självrisken efter krocken på samma gång, så där försvinner hela min A-kassa denna gången, så det är tur man ska hem så man slipper köpa mat. XD

Och så får hästarna vara utan mig ett tag förstås, men så fort jag kommer hem igen ska ag börja aktivera mig i att finna en sele till Figaro så han kan börja köras in på riktigt. Åh, det skulle vara så roligt!

Men så, det var det, får se när jag dyker upp igen. Tar ju lite tid emellanåt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0