Utekväll!

Jävlar säger jag bara! Jag börjar uppenbarligen bli gammal och sliten som knappt känt mig så stel på en smärre livstid!

Var på inomhusfestivalen -30 i lördags, efter att jag varit i stallet och tagit hand om hästarna. Fint väder, lagom svalt, och jag kände mig rätt fit-for-fight. Hästarna gav mig inga bekymmer så sedan var det till att fara hem och göra sig i ordning. Nästa punkt var att åka ut till Oskar för att käka mat och så spelade vi Worms med hutt! För varje mask som dog skulle man alltså ta sig en jävel. Jag förlorade...

Så for vi in till stan för att förfesta hos Oskars pappa, där Freddy också infann sig. Lagom nära Kulturens hus.

Det var riktigt trevligt faktiskt. Jag var ganska bra på lyset redan innan förfesten hos Oskars farsa och blev inte mindre så på hela kvällen. Köpte inte minst drinkar till mig själv, men också till andra - folk jag inte ens kände. *garv* Lite speciellt det där. En tjej hade visst frågat om mig i baren, om man får tro Freddy och Joel, och själv var jag så översocial man bara kan vara. Såg på 1349 och på Unleashed, vilka båda är metalband. Så ja, det var bara att headbanga - vilket gör mig så där härligt stel! Speciellt nacken, trots att man generellt ska använda hela ryggslutet, men ja.. jag är väl inte direkt van helt enkelt.

Och så vart vi på puben. Heroes var rätt lagom belamrad med folk, så jag fortsatte min karriär inom socialt beteende och hade det riktigt trevligt. Stearin på byxorna får man leva med, och på vägen tjänade jag in 200 kronor på.. Ja vem fan vet? Jag kom i alla fall hem med 200 kronor i sedlar - som jag inte haft med mig ut och inte plockat ut på vägen.. Sådant är alltid lite...speciellt.

Fast det gick åt till att käka pizza igår. Mer eller mindre i alla fall. Hå jaja. Jag var så sjukt sliten ska ni veta. Inte riktigt så illa som det kan vara - för jodå, det kan vara riktigt jävligt - men stel och öm, med huvudvärk och med lätt illamående hela jävla dagen. Toaletten fick sig ett par besök också. Först efter 22.00 började jag känna mig mänsklig igen. Jisses Amalia säger man åt det! Men nu är dte på rätt håll igen, och jag behövde komma ut! Hade ju inte varit ute på över ett år tror jag!

Så, det var det. Ska försöka träffa Sel i veckan, skickar räkningar till syrran och sedan är det snart dags för GothCon! Wohoo!

Kommentarer
Postat av: martin

Gothcon for teh winz! Hör av sig, så kirrar vi en pilo till! :)

2010-04-03 @ 03:31:49
URL: http://wp.gorkij.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0