Maskeradfest

Så kom maskeraden till slut och gick över fortare än så. Själv hade jag, efter lite om och men, klätt ut mig till en drow med vit peruk och allt och började festa tillsammans med pirater, miss Pacman och herr Spöke, spionmän, en gaisha, incognitos, 70-talister, inbrottstjuvar, zombies, soldater, hälare och annat lösdriveri. I stort var det ett trevligt litet jippo med singstar och en massa snacks och snack i goda vänners lag. Folk blev fulla och glada och sjöng och tjoade, och inga grannar vekar ha stört sig. Blev totalt en 14 personer närvarande, en hund, en katt och ett akvarium. Och hör och häpna: jag har sprit kvar! Wei!

Veckan ska nu återgå till det vanliga och jag ska aktivt jaga en framlykta till min bil så jag kan ta mig ut till stallet igen! Känns att man inte varit där på en smärre evighet och Karin kommer dessutom behöva aktiv hjälp om blotta två veckor, så jag ska minsann se till att bli klar med bilskrutten!

Och så har jag, förstås, bokat biljetter till GothCon så snart bär det av till Göteborg! Bara en si sådär 28 dagar kvar, sedan får Porthos ha kattvakt. Jag längtar! Eh.. Inte till kattvakten då, utan till GothCon. Två år utan konvent är fan två år för länge! Hujeda mig!

Nu blir det dock matlagning nästa. Ska hitta på något mumsigt med kotlett och pasta, sedan blir det måleri och spel nere på Finkan - rollspelslokalen.

Guten tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0