Första turen med Hogge.

Numera kan jag skryta med att jag varit ute och ridit och inte bara kört. Tog nämligen hästarna i onsdags eftersom Karin är iväg och dansar till Arvingarna. Det började förvisso med att Karins varmblodstravare Vilja stod i Silvers hage medan Silver stod i hennes, där trådarna mellan de båda var sönder. Efter lite viftande och kickande från ett surt sto (som inte alls ville samarbeta) gav dock hästen upp och klev in på sin egen sida, och Silver stod snällt på sin, så att jag kunde få ordning på torpet igen. Eltråden knöts ihop och sedan fick jag äntligen mockat i ligghallarna.

Väl klar med det tog jag in pojkarna Hogge och Figaro och skulle till att pyssla när Silvers medryttare Sofie dök upp och frågade om jag ville följa med ut. Vad tusan, tänkte jag, och sadlade Hogge för att passa på att hänga med ut nu när jag hade sällskap. Hogge själv är ju bara tre år så att rida ut ensam är inte direkt en bra idé, så det är ju bäst att passa på medan andra faktiskt är i närheten.

Det gick dock riktigt bra! Vädret var härligt med sina minus två grader, solsken och vindstilla. En klarblå himmel, bländande vit snö och doften av varm häst.. det var så himla härligt, och grabben fick dels kliva i djupsnö, dels testade vi alla tre gångarterna - utan minsta problem. Känns så himla härligt när djuren är pigga och glada! Men han busade inte, och stannade snällt när det var dags för det. Duktiga häst! Det är så skönt att komma ut och röra sig dessutom. Kände genast att jag fick hur mycket energi tillbaka som helst! Lite stel i kroppen är jag förstås, jag som inte ridit på över ett år, men det kommer ju släppa snart.

Nu till helgen ska jag dessutom ut och festa, utöver att jag ska ha hästarna i morgon lunch igen. Blir -30 festivalen här i Luleå, och blir min första inomhusfestival. Ska bli riktigt roligt och förhoppningsvis passar byxorna jag beställt från Shock också. Ska hämta ut paketet lite senare idag! Spännande värre. Dessutom har jag fått mina "reklamprylar" också. Dels från spreadshirt (en t-tröja med mitt nickname på) och från fatestatement (en dog-tag med mitt nickname på), så nu är jag redo för GothCon i slutet på månaden! Speciellt nu när jag dessutom ordnat med så att jag kan posta inlägg till twitter från min mobil. Så man kan hålla rätt på mig (och så jag själv vet vad jag gjort). Twitter hittar man här.

Och ja, bilder har kommit upp (de få jag fick tag på) från maskeraden. De finns här.

Fjordingen Hogopax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0