Bio: Shutter Island

Igår fick jag fråga om att gå på bio, så jag sket i föreningslokalen till fördel för filmen "Shutter Island". Här följer en förkortad sammanfattning från SF-bio:

" Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska, som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital. Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen, vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott... "

Skådespelare:
Leonardo DiCaprio, Ben Kingsley, Emily Mortimer, m.fl.

Detta är verkligen en film som får en att börja tänka och analysera efteråt. En riktigt hjärnsnurrande film som sätter fart på fantasierna. Det fanns så mycket detaljer och så många åsikter om filmens innehåll att jag lär riskera se den igen, minst en gång. Kanske inte just på bio, men i alla fall! Det är sällan jag alls kommer igång så av en flm att jag aktivit känner behov av att diskutera den efteråt och diskussioner blev det!

Så, dagens tips är alltså att se på Shutter Island! Folk kommer inte ångra sig!


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHA, den såg vi också på i Torsdags, fast nertankad på TV. Jag tyckte den var rätt nice.

2010-04-04 @ 11:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0