Slutkörd

Orken har varit lite si sådär idag. Mest eftersom jag envisades med att vara ute och röja igår med gratis metal-spelningar och sedan bub-besök och en hel del snack! Var hemma halv fyra på morgonen bara för att vakna halv åtta och inse att man nog inte skulle kunna köra bil till tio. Sagt och gjort! Jag kände mig tvungen att dra en historia om att syster min ville låna bilen så att jag därmed kunde få skjuts av en arbetskamrat till jobbet, men sedan var jag där och allt gick som det skulle. Vi skulle nämligen visa upp våra gräsklippare för allmänheten under eventet "Golfens dag" så det gjorde vi, trots det gäckande aprilvädret (?!).

Sov en timme därefter och hade väl förhoppningar på att jag skulle känna mig mer på allerten efter det, men icke! Jag är uppenbarligen inte ämnad för att sova på dagtid för jag vaknar aldrig riktigt upp igen!

Det är då man får så dåligt samvete när man sedan kommer till stallet. För nu, på kvällen, har vädret lugnat sig, blåsten avtagit och regnskurarna flugit sin kos. Förvisso bara fyra grader, men fyra grader som är vindstilla med sol, vilket gör rätt mycket. Men orkar man ta tag i saker? Nej. Jag hade tänkt mocka undan, efter varning om stök från hästkillarnas ägare, men där hade hästägarens Mamma redan tagit tag i saken och mockat ligghallarna. Inte ens det får man göra alltså, men jag tog och sopade ur stallet och mockade boxarna. Och för att varken jag eller hästar skulle bli helt förslappade så jagade jag runt killarna i hagen en stund innan jag gav dem ett rejält nackkli.

Annars är de roliga hästarna. Alla tre (Vilja finns också i stallet, men henne sköter jag inte om, varav hennes ringa omnämnande) går nämligen rakt in i ligghallarna för att gå till sängs när man tagit upp dem från sommarhagen. Rakt in. Det är liksom bara hej, och godnatt!

Hogge, Figaro och Vilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0