Björkliden och bilköp

Har hunnit ha mini-semester i Björkliden, där jag och syster-yster gick ett antal timmar i den flacka fjällvärlden. Då jag dessutom krånglat ihop det rejält med hästarna på torsdagen innan avresa ska det sägas att jag inte var mitt allra smidigaste jag. Inte minst eftersom jag dels sträckt en muskel i vänsterhanden, och dels en muskel utmed vaden i väster ben. Och då är inte blåmärkena och andra krämpor nämnda.
Likväl fick jag sett Silverfallet, tjusats av det kristallklara vattnet i Torneträsk (som visst var iskallt) och vandrat dryga sju och en halv timme i fjället, där vi sedan fick bastubad, god mat och renar utanför fönstret på Sveriges högst benägna fjällstation. Intressant bara det, men betänk då att deras toalett var halva... saken? Ett stort djupt hål till mulltoa, där det blåste rätt bra. Som att skita ner i en avgrund! Man bara väntade på att toalettpappret man slängt i skulle blåsa upp igen!

Så, på vägen hem, köpte jag mig äntligen en bil. Blev, efter mycket om och men, en SAAB 9000 CD, vilket är en ganska stor sak. Men tack vare att man har lite kontakter så fick man den så pass billigt att jag inte kunde tacka nej, även om den dricker lite bränsle. Var helt enkelt bara att hoppa av i Kiruna, få ett bad, och göra upp affären. Så körde jag de ca 35 milen hem, och kan bara komma fram till att mini-semestern var guld värd - även om jag har sovtid att ta igen!

Bilder kommer, förstås, när jag väl tagit tag i saken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0