Ute med rissla.

Tog ut Hogge i risslan (släde) idag och det gick minsann riktigt bra. Han är först rätt så sävlig, den där fjordingen, men när man väl satt igång och trava så går han på rätt fint minsann. Träffade dessutom på en massa skällande byrackor i sina hundgårdar, och i samband med dem sprang det en kungspudel lös med sin ägare också, vilket gjorde att den arma hästan fick en hel del att tänka och glo på. Det var dock inga problem. Busade gjorde han först när vi vände om och skulle hemåt! Ett par galoppsteg och en bock, sedan fick jag busen under kontroll igen och därefter var det inget problem med tempot kan jag säga! Ändå håller han sig inom kontroll och går snällt och fint, trots sina blott fyra år. Det är inte illa alls.

Har inga bilder från dagens eskapader, men en och annan bild från i torsdags har jag. De som inte kommer upp här finns, som vanligt, på http://vildkatt.bilddagboken.se

Fjordingen Hogopax!
Hogpax, aka Hogge.


Figaro

Och nu måpste jag slänga i mig lite mat (rester från igår) och ta mig en dusch eller ett snabb-bad, för snart ska jag spela den sista delen i Dark Heresy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0