Rollspel hela natten!

Oj, oj, oj.. Kanske börjar man bli gammal som inte längre kan hantera hela nätter med rollspelande utan att tappa bort lite av orken på vägen? Igår var ämnad att vara en kväll för middag med vänner, sedan spel och måleri nere i spellokalen, vilket faktiskt blev ungefär som det var tänkt. Dock kom Oskar, mitt på eftermiddagen, på att det var hög tid att spela Vildhjärta - ett Drakar och Demoner-spel. Jag högg ju genast på idén och menade på att föärdigställningen av min Juggernaut kunde vänta (Jodå, den är snart klar!), men tyvärr fick vi inte spelare nog för att spela Vildhjärta så det verkade få nöja sig med att vi ätit tacos med polare och sedan bara hängde i lokalen och gnällde över att folk inte ville spela..

Sedan blev klockan väl tolv - ett ungefär, och DÅ blev folk intresserade. Mest för att folk som spelat Dungeons and Dragons (?!) blivit klara och fortfarande kände sig i humör för mer spel. Således började dem också skapa karaktärer (jag hade tjuvstartat med den uppgiften någon timme innan - som förberedelse till annan afton) och strax innan fem på morgonen började vi!

Vid halv tio eller så gav vi upp till fördel för lite sömn, vilket blev till strax innan ett för då skulle en grupp med Rouge Trader ta vid. Jag slumrade dock lite till nere i lokalens soffa innan jag hällde i mig en Monster Energy och läste ett antal Larsson-tidningar och sedan kom hem alldels nyss.

Tänkte strax ta mig ett bad, men kom på att schampo och balsam är slut så.. jag får väl se till att handla först. Har tänkt försöka spela lite över syskonskapet också, som jag negligerat så kraftigt, men frågan är om hjärnan klarar av det. Jag har redan rättat mitt inlägg mångt mer än jag vanligtvis brukar - och då har jag inte ens postat det ännu!

Kommentarer
Postat av: Trrr

Tänkte bara flagga lite för min blogg om ett rollspel under konstruktion. Har utvecklat det själv en längre tid och vill ha massa folks åsikter, så kolla gärna in den.

2010-02-07 @ 20:33:02
URL: http://greyzonegame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0