Parning, tvätt, spel och drömmeri!

Sel och Kelizie kom hit i måndags och igår fick vi Kelizie parad för första gången, med återbesök i morgon. Lagom att vi fick fritt idag, inte bara för att jag kommer behöva tvätta, utan för att det är blåsigt och snöar rätt bra här idag. Alltid skönt att veta att man inte behöver gå ut då, i alla fall inte längre än till tvättstugan och åter. Förvisso påstår Sel nu, via sms, att det inte alls är så hemskt ute som det ser ut som här innifrån - men jag tvivlar ändå. Gillar inte blåst! *fniss* Inte blåst och inte regn, för då blir den här katten tvär. Själv är hon ute och går med hunden, så det är därför hon skickar sms. Inte för att vi är SÅ lata att vi inte kan prata med varandra.

Men tvätta ska jag göra idag. En hel massa. Syrrans överkast, täcket som Bella haft i sin bur, mitt eget överkast, lakan, kläder. Allt, mer eller mindre, och så ska jag håra av vardagsrumsmattan och dammsuga. Överlag ska här alltså blir rent och fint igen efter mitt städslarvande sedan syrran drog söderut. Inte för att här är Så smutsigt (jag råkar gilla att ha det rätt rent omkring mig) men för att det ändå kan behövas. Inte minst mattan i vardagsrummet som sagt. Den är lite svårstädad..

Blev inte riktigt klar med min Juggernaut igår heller, men det är mest för att jag glömde bort att besten har ett huvud också. Däremot satt vi och spelade i natt som vanligt, sedan vaknade vi vid elva för att se Eddie Izzard och somna om igen. Där och då drömde jag att jag var med i ett Heavy Metal-band och bodde hos ett gäng uppnosiga knösar som vi, till slut, gjorde uppror mot. Lagom häftigt upprörd dröm med andra ord, speciellt som jag lyfte upp en av grabbarna i huset säkert en halvmeter med orden:
"Bråka inte med VildKatten - jag heter så av en anledning!"


*Garv*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0