Hästtider- igen?!

Så var det dags igen med att besöka nytt stall. Inte riktigt planerat, men när folk ringer upp en och frågar om hjälp, efter tips från andra, så kan man ju inte säga nej utan att i alla fall titta först. Sagt och gjort så åkte jag ut till Bensbyn igår för att se vad som var på gång och nu har jag träffat på en urgullig shetlandsponny och en riktigt söt fjording. Var en tjej, som arbetar som hovslagare, som skulle vilja ha lite extrahjälp med sina unghästar när hon jobbar mycket. Något som verkar innebära att jag inte erbjuds fasta stalldagar utan snarare kommer vara inkallad när jag behövs. Något som jag tycker låter riktigt bra faktiskt.

Stallet var litet och välbyggt med några boxar och en spilta, samt med ännu en häst vid namn Vilja, som dock har skötare men som kan behöva lite tillsyn emellanåt. Hästarna går dock emst på lösdrift, så här finns det ligghallar i varje hage.

Nu blev inget bestämt igår, då jag fick prova att tömköra shettisen, utan jag ska dit i morgon igen för att bekanta mig lite med fjordingen. Sedan får vi se vad hon egentligen vill ha av mig - och hur ofta, och om hon inte hunnit tänka om, ägarinnan. Annars... Nå. Låt oss säga att det ser rätt ljust ut för att jag kanske blir alldels hästig igen. Lite skrämmande, men också rätt roligt. Om inte annat så kommer jag väl förhoppningsvis i form igen! Gudarna ska veta att det är svårt att hålla sig i trim utan egentlig motivation. XD

I övrigt finns det en annons ute på fjordingen, som söker en halvfodervärd. Bara att ta en titt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0