Hästflicka

Jodå, jag är tillbaka på gamla spår nu efter att ha besökt Karin och stallet igår. Vi kom överens om att jag ska assisstera henne med igånghållning av hennes unghästar, så famöver kommer jag vara en del i stallet - om än ej vidare mycket. Någon gång i veckan som det ser ut nu, med start på torsdag vid lunchtid. Det känns faktiskt riktigt bra att få uppgifter också dagtid och inte bara kvällstid. Blir att lägga om dygnet lite igen så att man hamnar på rätt sida om ljustimmarna.

Fortfarande inte besökt, eller ringt, Komvux dock men jag SKA fan ordna det i veckan så jag kan snacka med handels A-kassa sedan om möjlighet att plugga minimalt och ändå få A-kassa, något som skulle vara himla najs. Fast det beror ju på hur utbildningen ligger också. Känner att det är så mycket jag vill hinna med. Inte minst att ha studiecirkel i warmachines på en eller annan kväll framöver. Något som ska bli riktigt spännande i nuläget. Så mycket jag vill göra - så lite tid, trots att jag är arbetslös. Hur fan fixar man allt när man sedan jobbar?

I övrigt får jag väl säga att jag mår bra. Livet känns behagligt och allt rullar på. Jag kanske har blviit lite för mycket dekadent på senare tid, men i och med att stallsysslor lär kalla så lär det också minska - så man inte helt tappar formen!

Sedan är det maskeradfest hos mig den 27:e februari, och bara det ska bli himla roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0