Gott nytt år!

Oj vad tiden går fort! Känns som om det bara var häromdagen jag var hos Elin och firade nyår, vilket var riktigt roligt! Blev en massa Singstar, god mat och en del dricka, och överlag vill jag inte mena annat än att det var lyckat även om fyra personer i en säng var i det varmaste laget! För i säng kom vi, till slut, långt efter de som skulle hem faktiskt hade kommit iväg. Minns jag inte helt fel så var det först vid halv tio på morgonen vi slocknade. Tecken på en ljuvlig nyårsnatt!

Efter det har dagarna bara flutit på. Både första och andra januari gick åt att återhämta sig, och jag började hela nyåret med att bumpa rätt in i en volvo vid ett rödljus. Genast fick jag frågan "Är du full!" som om det skulle vara enda anledningen till att man glider in med bilen i folk på isbelagda gatukorsningar? Well, jag var nykter och gav snällt bort både namn och telefonnummer, men jag har inte hört av dem alls, vilket inte förvånar mig. Så stora skador kan det inte bli om man kasar in i folk på en hastighet som inte ens syns på hastighetsmätaren. Fast det kändes rätt typiskt mig att börja ett nytt år med något sådant.

Sedan har det förstås spelats. Twilight Imperium, ett brädspel, tog åtta timmar att avverka så där försvann ytterligare timmar. Liksom jag spelat Arkham Horror (ännu ett brädspel), målat på min warhammergubbe, och senast igår fick provspela ett rollspel som är i skapelsestadiet innan jag avslutade onsdagen med att spela Settlement (ytterligare brädspel) fram till klockan kvart i fem i morse.

Idag.. blir det bio! Jag, Jenny och Oskar ska se på Avatar om några timmar, så att man inte längre ska behöva gå och oroa sig för att Arvid ska avslöja hela filmen!

Överlag tycker jag att 2009 gick över alltför fort. Har fortfarande knappt greppat att jag slutat jobba för sommaren, och jag har ingen aning om vad jag ska göra i framtiden. Syrran är fortfarande hemifrån, dels i Västerås, dels i Malmö, så henne ser man inte på ytterligare månader. Snart får jag dessutom rycka upp mig från världen bestående av rollspel och försöka ta tag i arbetssökandet igen. Ekonomin i landet går ju sakta, sakta på rätt håll så man får ta och sluta julslappa och komma igång igen så man har något att redovisa för sin handledare. Och kontakta Komvux.. Det har jag inte heller gjort ännu. Shit pommes... Jag är fan hopplös!

Ändå är jag riktigt jävla nöjd. Sällskapslivet är fyllt av folk och det händer alltid något samtidigt som jag inte fått så mycket god mat på länge som jag fått på senare tid. Jag är nöjd och glad och även om jag skulle behöva skärpa mig med både träning och motion överlag, så är det inte värre än att jag löser det bara jag anstränger mig ack så lite. Mitt enda "orosmoln" på himlen är faktiskt bara en svag oro för att jag aldrig kommer att lämna Norrland - jag trivs allt bättre för varje dag som passerar...

Eld från den 30:e då jag såg till att ordna grillmat bestånde av kyckling och rostade rotfrukter uppe på Ormberget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0