Krasch Boom Bang!

Bilen är sönder. Jepp. Försökte svänga i en rondell men bilen gled vidare rakt fram och rakt in i en annan bil. Inte för att det gick fort eller så, för det gör det inte, men det slutade med en tillbucklad bildörr hos en viss Per och en söndrig kofångare och trasig framlampa hos mig, så nu är det till att försöka fixa ihop bilen. Ett tusen spänn i självrisk täcker dock den andra bilens skador (länge leve trafikförsäkring!) så där behöver jag inte bekymra mig mer, men allt annat får jag själv stå för..



Min chef på golfklubben har dock givit mig lov att få använda verkstaden där som bas för denna operation, så det är bara för mig att fixa reservdelar och se över om jag själv kan reparera saken. Borde gå tycker jag och jag fick ju en sådan fin bok om min bil av Sels Dennis, när han bytte växellåda till mig, så där står säkert något matnyttigt.

Blir dock inget sådant idag för idag tänker jag fixa till håret lite, skriva meddelande till Almond, övervaka min pågående budauktion på Tradera och sedan ta mig ut till Porsön och spellokalen "Finkan" för att avsluta Drakar och Demoner-rollspelet "Vildhjärta".

I övrigt mår jag bra och allt är som vanligt. Har dock lagt märke till att mina nyckelben försvunnit in ibland mitt kroppshull och magen snart putar alltför mycket utanför byxlinningen så nu är det hög tid att se över kosten jämtemot min förmåga att röra på mig. Första steget: inget mer godis. Speciellt inte nere i rollspelslokalen. Blir till att köpa hem mer frukt istället!


Kommentarer
Postat av: Fanny

O________________o

ACTION!

Hade det varit en Hollywoodfilm hade minst en bil välts omkull och två stycken sprängts :( Men du är hel och ren, I hope? ^^

2010-02-17 @ 13:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0