Sommaravslutning

Där arbetsveckan har innehållit ovanligt mycket tårar, där det blev klart att min kärlek stannar i Kiruna, så avslutades dock veckan med ett leende. Jag läkte ihop rätt fort, så långt i alla fall, så det var bara att ta tag i helgens händelser istället. I fredags kom Sel upp till Luleå och vi vandrade genom stan för att träffa en av Kelizies (Sels Jack Russel) valpar och sedan ta oss ut till Gülzaudden och Musikens Makt för att se Raubtier (tyska: rovdjur) som är ett svenskt industrimetalband från Haparanda. Riktigt bra skit, och än bättre blev det av att vi träffade bekanta till mig där. Vi var där dock inte länge eftersom vi skulle upp tidigt på lördagen.

Lördagen gick nämligen, till stor del, åt att ta oss bort till Piteälven norr om Storforsen där vi mötte upp med andra för att prova på forsränning! Något som innebar att vi, i regn, bytte om och krånglade i oss i våtdräkter för att ge oss i kamp mer forsarna. Kände mig onekligen som en kvinnlig Batman i min åtsittande svarta klädsel! Och ut på gummibåten så var det bara att paddla på! Blev nog lite besviken i slutändan för dels var det inte så högt vatten som vi hoppats på, dels visade det sig att inte riktigt alla i sällskapet var lika entusiastiska till att ta oss an de värsta vågorna. Ändå kan jag inte annat än att rekommendera att man testar det. Var riktikigt skoj och inte frös man heller. Länge leve våtdräkter!

Sel passade också på att köpa lite akvariefisk som fick bo i mitt akvarium mellan lördag och söndag och efter jag kört hem henne idag fick jag lite kavraieväxter i retur som jag nu planterat ner. Har alltså också passat på att städa ur karet en smula och möblerat om, så nu kommer det kanske nya fiskar i veckan när jag ändå ska till akvariebutiken och hämta ännu en firre till Sel.

Annars har jag hjälpt till att mocka ur ligghallarna och har kört Figaro som var riktigt glad och pigg. Han lär väl ångra det i morgon när han troligtvis lär ha lite träningsvärk. ;)

17 maj 2010

Figaro den 17 maj 2010



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0