Nytänkande

Att sitta på masiknen och lyssna på radio en dag när jag är uttråkad är inte helt smärtfritt, fast nu är det fel att säga att jag led, men jag kände av ett behov av att skicka sms och bjäbba lite. Allt för att komma ifrån en massa material som min hjärna uppenbarligen bär på, men det är livat i holken nu kan jag säga!

Hösten är på intåg och igår var det hela 4 grader klockan 22.30 igår så det känns som om vintern lär komma tidigt i år! Året då rönnbären ligger tungt på rönnbärsgrenarna! Jag har börjat en svampkurs via ABF idag så det blir kanske till att gå ifrån de trygga sopparna sedan för att ge sig på diverse riskor.

Annars ska jag minnas att dels hämta ett akvarium i morgon, dels hämta upp en bokad fisk till Sel och eventuellt köpa ett par botier till mig som ska käka upp sniglarna jag har i akvariet. Sedan ska jag, förstås, till stallet och röra på mig!

Dessutom söker jag en ny arbetsplats nu. Fortfarande på golfklubbar förvisso, men nu ligger dem i Norrköping, Linköping och Växjö. Det börjar nämligen bli dags att ta tag i livet och börja jaga pengar nog att köpa det där röda drömhuset med vitna knutar som jag alltid velat ha! Det som ska ligga invid en äng i Småland djupa skogar! Hoppas bara på att någon av klubbarna ska nappa och fiska in mig till denna nya ort så jag får tummarna ur röven och kommer igång på riktigt!

Men innan vintern är slut har jag två mål att nå.
1. Åka hundspann!
2. Se ett riktigt Norrken.
När det är gjort, däremot, ja då känns det som att Luleå med omnejd givit mig det bästa det kan ge mig och jag kan röra mig vidare för att ta mig hit som turist senare i livet. För egentligen är det inget fel på norrbotten - det bara ligger så långt bort!

Polarsken (Aurora Polaris)
är ett himlafenomen som uppstår när laddade partiklar (huvudsakligen elektroner) som accelererats till höga energier i jordens magnetosfär kraschar i atmosfären. Sådan acceleration sker bara i vissa områden i magnetosfären, vilket gör att polarskenet huvudsakligen uppträder i ringformade områden runt jordens två magnetiska poler. Polarsken på norra halvklotet kallas norrsken, och detta ord används ofta (om än lite slarvigt) som en synonym till polarsken i allmänhet. Ordet sydsken används sällan, men syftar på polarsken runt sydpolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0