Hästdag

Igår slutade jobbet med lite fest så som det brukar vara när man ska ha jippo för att fira att vi jobbar. Det hände väl egentligen inte så mycket där annat än att vi åt god mat, drack en massa goda drycker (Somersby cider för mig. Ekologiskt odlade äpplen och fruktansvärt god!) och njöt av gitarrspel och sång. Därefter drog jag mig ut till Porsön för att göra Annette och hennes gäng sällskap en stund innan de lotsades in mot stan och Heroes medan jag knoppade vid tiolv. Somnade som en stan men vaknade till vid fyra då en av grannarna kom hem. Något jag bara hörde för att ytterdörren råkade stå öppen. He, glömde visst dra igen den ordentligt igår. *flin*

Idag har jag bara njutit av att vara ledig. Klev upp vid halv tio och spelade lite world of warcraft, samt åt frukost. Vid två drog jag iväg till stallet och där var jag kvar tills nyss då jag kom hem. Vädret har varit varmt och soligt så jag har passat på att bära shorts och tvätta lill-hästen innan vi tog oss ut i skog och mark genom tömkörning. Väl återkomna fick den grabben komma ut i hagen igen medan jag och Hogge klev iväg på en barbackatur. Hittade lös häst vid en liten ponnyridklubb så det var för ägarna att hämta in den medan vi tog oss hem igen och, utan minsta problem, passerade en liten övningsbana där de provsköt jaktgeväret innan älgjakten som ju snart drar igång. Duktig häst, säger jag bara!

Så var det att mocka och packa ihop sig när åskan kom in över nejden. Något som gjorde att jag stannade kvar hos Karins föräldrar medan ovädret passerade, och fick litet att äta under tiden. På så vis är faktiskt denna lördagen den bästa på länge. Känner mig pigg och fräsch! Det sista kan nog ha en del med att göra att jag ockå är alldeles nyduschad!

Och nu... nu ska jag äta kräftor! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0