Sammanfattning av läget

Arbetsintervjun för NCC gick nog bra, men ringt ännu har de inte, så jag sitter fortfarande som på nålar gällande dem. De skulle ringa i slutet av förra veckan men sådant kan alltid ta lite längre tid än beräknat så hoppet är allt annat än dött. Bara att fortsatt hålla tummarna! Hör dem däremot inte av sig tills på onsdag tar jag nog och ringer upp dem istället så man i alla fall har ett hum om vad som pågår.

Däremot har jag hunnit bli inkallad på Golfklubben i två omgångar för att fixa med rangen så att spelarna kunde komma igång med att svinga sig i form igen. Det är inte mycket, men det är i alla fall något med tanke på omständigheterna. Synd bara att man inte får utbetalt än på ett tag.

I övrigt smälter snön bort rätt bra numera. Vi brukar ha fina klara dagar med sol och molnfri himmel, men det är fortfarande minusgrader på nätterna. Helt sjukt att tänka sig att det snart är maj däremot. Har fått inbjudan om att fira första maj hos Karin i stallet, tillsammans med grillkväll, så det är vad jag ska göra! Blir gott om inget annat, och själv är jag numera för gammal för att bara supa för sakens skull bara för att det skulle vara Valborg.

I övrigt måste jag komma ihåg att ringa ner till Sel igen, för nu börjar valparna hennes bli stora! Var ju nere och hälsade på förra helgen och de små tjockisarna var så söta. Som något av en blanding mellan marsvin och grisar. *garv* Men de kommer bli så tjusiga som stora! Hoppas jag kan ta mig ner och se på dem igen innan de säljs!

Annars har jag ganska fullt upp. I helgen fick vi besök från södern och jag var guide då Peter, som han heter, egentligen skulle besöka Sandra i första hand, men hon själv var i Arboga. Något som alltså gjorde att jag fick fixa saken! Så efter att jag varit i stallet och motionerat Figaro, så tog jag mig till stan och hämtade upp Peter som fick följa med till stadens rollspelsbutik, sedan till rollspelslokalen Finkan där han fick prova på att spela warmachine. Något som gick riktigt bra, för med lite hjälp av mig, så tog vi ner Oskars Cygnar utan problem! Dessutom spelade jag och Oskar på fredagen, så jag har en liten battlerapport som jag ska försöka få ner på forumet.

.. Jag längtar i övrigt efter utbetalning av pengar. Jag har varit pank på tok för länge nu!

Bilder finns på bilddagboken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0