Träningspass

Träningsvärken börjar släppa i de få muskler som egentligen var de enda som fått egentlig värk. Känner mig rätt nöjd med det faktiskt, jag som typ inte tränat alls sedan gruppgympan dog på sent 80-tal, och aldrig egentligen tränat styrka utom på någon gympalektion på skoltiden. Styrketräning. Det låter så himla tråkigt, men det var faktiskt riktigt trevligt. Hade dock aldrig, aldrig, aldrig klarat av att gå igenom det själv, och känner mig skeptisk till att träffa en tränare - trots att det är gratis med en första rådgivning, så all cred till Elin som messade i onsdags och frågade om jag inte skulle med. Jag som har tänkt på att skaffa träningskort ett tag kom alltså äntligen iväg och efter en och en halv timme var vi lagom motionerade. Och jag? Trots alla ovana rörelser så kom jag undan med träningsvärk på ovanlåren och i triceps. Heja mig!

Fast det är klart.. Jag har typ bara elva kilos motstånd på alla träningsredskapen - utom roddmaskinen (Yey för fiskspelet! *haha* Nörden i mig hittade genast den funktionen!) där jag visst hade haft max motstånd och tyckte att det var för lätt, och en maskin som tränade insidan av låren där jag var uppe på en 36 kilo. Sedan var det väl en till som Elin noterade mig ha samma vikt som henne i, men den minns jag inte. Eh ja. Så viktigt tyckte jag det var.

Idag är det dock tänkt att vi ska iväg igen. Jag är redan vaken och tacksamt utvilad, så nu väntar jag typ på livstecken från Elin. Endera dagen ger jag mig nog ut efter ett par träningskläder också, men i nuläget får ett par enkla mjukisbyxor och en t-shirt räcka. Skor har jag nämligen, dem köpte jag för typ ett år sedan när jag var lite aktiv med att spela badminton med syrran. Och på tal om badminton.. De har visst det på gymmet med, vilket jag nog får undersöka, efter jag tagit tag i aerobicsen på måndag. Om jag vågar gå dit själv, vill säga. XD

Over and out!


En dag kanske man är så fit att en promenad från Skansen till Lueå är en baggis.
Eller inte. XD

Kommentarer
Postat av: Xhakhal



Jag funderar på att smita in på ett gym här i stan som gav mig en veckas gratis medlemskap plus möte med person som berättar vad det är för ett ställe om jag bara tar mig dit och bokar en tid... men det får bli först nästa månad när jag kan skaffa antingen skor eller byxor eller whatnot. Jag äger nämligen inte ens ett par mjukisbyxor, och träna i jeans vore ju faktiskt bara pantat.



Det jag funderar på är om jag kommer lyckas ta mig i kragen och faktiskt utnyttja det också xD Kanske också behöver någon att gå dit med.

2009-09-26 @ 12:04:30
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0