Så kommer Anticimex äntligen

Lägenheten står redo för att bombaderas av Anticimex i morgon som dels ska göra en ordentlig genomgång av det tömda köket och dels gå igenom lägenhetens alla lister. Vi har således fått låna en annan lägenhet av Lulebo där vi ska husera tills på fredag, men på besöket dit idag så insåg vi att det saknades el. Syrran får fixa den biten. Vad vi gjort i övrigt idag är att alltså tömma köket på prylar i skåpen sedan dragit ut alla möbler i övriga lägenheten så att folket kan komma åt listerna, samt rensat i förrådet för att de ska kunna komma åt där med.

Gick fortare än jag trott, men så städade vi inte så hårt heller. Deras framfart med diverse insektsmedel lär knapapst städa upp utrymmena vidare. Katten får i sin tur följa med mig till jobbet i morgon, men det vet han inte om ännu. *fniss* Vilket påminner mig om att jag kanske borde fixa en liten hög med kattsand och kattmat också innan jag går till sängs, något jag nog gör snart. I morgon ska jag nämligen inte bara ordna med det allra sista, och sedan släpa iväg "oss" till jobbet - jag ska också på rollspel på kvällen så då gäller det att i alla fall kunna låtsas vara peppad. XD

I övrigt avskyr jag när min arbetskamrat Ture ska stå och titta mig över axeln. Trots att jag gjort en eller annan uppgift redan i fjol har han fått för sig att jag behöver hans hjälp, vilket nästan alltid resulterar i att jag alltid lyckas tabba med en eller annan sak när han är i närheten som därmed bara tycks bevisa hans tes. Så fort han är borta däremot, ja då brukar jag lösa allt. Kanske inte på direkten, men i alla fall snabbt nog och - framför allt - utan att någon ska lägga sig i.

Finns det sedan, mot all förmodan, folk som inte tycker det är trist nog att läsa bloggen jag har, så har jag faktiskt skaffat mig ett medium till, utöver helgon och fajsbook, nämligen twitter! Världens, säkert, mest onödiga ting att syssla med - utlöver fajsbook!

Halloweenfest i Växjö för år sedan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0