P-bot och utannonserad

Dagen har verkligen gått i vågor känns det som. Jag börjar, helt ärligt, bli lite trött på jobbet och ser rent personligt fram emot dess slut, medan jag ekonomiskt hoppas på att jag får vara kvar ungefär en månad till för att vara säker på att få stämpla därefter. Jag borde ringa Posten AB en dag också för att höra om de tänker ta in extrafolk till jul om inget annat. Får bli i veckan. I morgon kanske?

Jobbet är delvis jobbigt för att jag börjar bli trött på folket där, helt enkelt. Inte minst som att bankommittén nu kommit på att vi borde lägga om hela banan och ta bort alla kullar, så banorna blir plattare och lättare att få översikt över. Skitdålig idé tycker alla andra jag mött, men trots att folk dels är VD, greenkeepers och affärsinnehavare så säger ingen emot en komitté (vars egentliga uppgift bara står i att kunna komma med förslag till VD:n så att han kan bolla tankar med dem och sedan kan komma till beslut). Sådant gör mig så himla frustrerad! Och jag försöker ju ta upp till kamp, men får inget gehör så jag fattar inte varför jag ens försöker. Mesfolk!

Och så fick jag böter i morse på 350:- Felparkering, något jag förvisso visste om jag jag gjort, men kom igen! Detta är Luleå och lapplisorna få. Dessutom finns det bara två gästplatser på parkeringen till det bostadsområde jag besökte, så varför då låta dem båda vara reserverade för motorcyklar om somrarna? Speciellt med tanke på att det främst är ett studentområde. Och det var inga lapplisor som gav mig böterna, utan det sköter visst Securitas. Se på maken.

Kvällen avslutades dock med att jag satte upp en annons på blocket! "Förhoppningsvis" blir jag ju snart arbetslös och istället för att ha häst i vinter, så tänkte jag försöka skaffa mig hund och träningskort på gym. Ingen egen hund dock, utan vara fodservärd eller dylikt. Blev rätt nöjd med annonsen och jag får tacka Sel för att jag fick ta och låna bilden på hennes Kailzie!

Kailzie

Korthårig och lågställd Jack Russel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0