Kackerlackor

Nu är det bekräftat, vad jag redan anat: Det ÄR kackerlackor som bosatt sig i vårt kök. Kackerlackor med små svarta nymfer, och inte alls två sorters skalbaggar som jag trott. Anticimex har just varit på besök och satt ut klisterfällor (med curry-tabletter) samt pudrat något pulver som ska komma åt rackarnas nervsystem så att dem dör, ursäkta skämtet, som flugor!

Dock ska hela lägenheten utrymmas för ett dygn i kommande vecka, för att de ska kunna göra en mer genomgående operation, så jag ska försöka finna en lösning på vart jag, syster och katt ska ta vägen. Troligtvis kommer Lulebo bekosta övernattning på något ställe, men vi får se hur det slutar.

I övrigt känns det som om det är en bra dag. Anticimex ska ta tag i vårt insektsproblem, musiken jag bär med mig är snorbra och ikväll blir det rollspel och Monster-dricka! Solen lyser, vinden är acceptabel och överlag så mår jag bättre än på länge. För mycket höst-dova känslor på senare tid, kryddat med en sällsam rastlöshet har gjort mig till hängig katt, men just idag känns det som sagt bättre.

Nu ska jag köpa fika till jobbet och sedan fortsätta kratta runt bunkrarna, men det var skönt med en paus.



Kommentarer
Postat av: emelie

Träffade tyvärr aldrig Roger. Någon vecka tidigare hade han tagit tjänstledigt för att plugga i Uppsala. Kommer inte ihåg exakt men han skulle läsa något om skog i ett år. Synd, skulle va kul o träffa honom-

2009-09-13 @ 08:38:37
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0