Miljötänk?

Hemma igen och kackerlackorna verkar vara borta, vilket nästan var fallet redan efter Anticimex första besök. Nu ska vi bara stöka tillbaka allt vi stökat ut och fylla upp i köksskåpen igen. Kommer inte att ta någon större tid faktiskt, men vi ska nog passa på att frosta av frysen också när vi ändå har chansen så är det gjort och klarar sig ett tag. Sparar på energin har jag hört!

Känner mig annars nöjd och glad. Inte minst för att jag shoppat loss en smula, utan att göra av med en smärre förmögenhet på vägen. Fattar inte att man förr var så anti second hand när det faktiskt är något av det bästa som finns! Vem fan bryr sig om att andra ägt kläderna förr när man dels faktiskt hittar saker som passar, dels betalar ett vettigt pris och kanske också hindrar företag att köpa hem mer kläder från utlandet. Det senare borde, om inget annat, dra ner på transporter som därmed minskar utsläppen av koldioxid och kanske, bara kanske, slipper ett eller annat barn i något land att sy kläder till rika västanfolk utan större lön för mödan. Bara en tanke - jag kan vara helt ute och cyklar.

I vilket fall har jag på senare tiden kommit hem med en tunn grå kavaj (85:-), en svart yllekavaj (105:-), en blågrå skjorta (45:-), en grå kjol (45:-), ett halsband (20:-) och en två meter lång och stickad halsduk i gult, orange och rött (75:-) som ska bli min stora färgklick! Totalt blev det alltså 375 kronor för en, mer eller mindre, helt ny garderob med käder som sitter precis som de ska! Jag borde ta bilder på det hela och sedan kalla detta för en modeblogg, men Sandra har gömt kameran någonstans, så jag får vänta tills hon kommer hem, sedan ska vi se om hon orkar leka fotograf. Vill faktiskt gärna visa upp mina nya inköp. XD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0