Hundlån och rollspel

Mycket att skriva egentligen, men det är alltid svårt att börja när man inte skrivit på ett tag och är rädd för att man ska missa något. I korta drag kan jag ju erkänna att jag verkar ha fastnat i warhammer-måleri igen, av ren slump. Jag bad om att få måla en ramdom gubbe och vips så hade Jens bror Linus givit mig en hel hög.. Inte riktigt vad jag tänkt när planen bara var att baka kladdkaka med Elin för att ge till Arvid i födelsedagspresent. Han fyllde nämligen 25! Grattis, grattis!

Men det var trevligt. Nästan lika trevligt som att träffa Elina och Anton idag, där vi snackade hund. Jag ska nämligen få låna deras Bella är det tänkt, vilket kan bli riktigt bra! Bella som är en blandning mellan dobermann, rottweiler och pointer. Ett och ett halvt år gammal därtill och en riktig buse med hjärna. Kan bli lite av en utmaning och jag hoppas att jag inte skrämt iväg ägarna nu. Fan, jag kände att jag bara babblade på som jag inte gjort på länge! Det var liksom skönt att träffa folk som inte känner en och som faktiskt har ett gemensamt intresse. Djur, i det här fallet. Speciellt skönt eftersom jag kom direkt från jobb och jag känner att jag inte har mycket gemensamt med mina arbetskamrater. Så, nu håller jag tummarna för att jag inte babblade bort dem så jag får ett mail i inkorgen om att de helst avstår från att se mig på fredag. Det är nämligen tänkt att jag ska ta med Bella ut då, direkt efter jobb. Spännande!

Sedan spelar jag så klart rollspel nu och det börjar kännas riktigt bra! Jag är så sjukt taggad både från omgången med Mage i torsdags och absolut från Dark Herecyomgången i tisdags. Det första för den känslomessiga aspekten av att ha en karaktär som är superfrustrerad över att ha blivit dumpad av sin tjej som dessutom visar sig ha gått med i en "kult" , och det andra för de snygga våldsscenerna som jag fick fram. Jag som menade att jag bara kunde skapa sådant awesome genom text verkar ha slagit mig själv på fingrarna och det känns bara....najs!

Träningen däremot... har redan börjat sacka efter, men skam den som ger sig! Jag ska ta mig dit igen under veckan. Om inte annat så på söndag innan nästa Dark herecy ska spelas. Har nämligen en tanke på att ta hem Bella under helgen, medan syrran är borta, för att avlämna henne på söndagsförmiddagen innan träning och spel. Bara jag, som sagt, inte pratat bort ägarna och de har förtroende nog för mig till att låta mig göra det redan.

Håll tummarna!
/VildKatt

P.S Jag blev vald till Ombud till SVEROKS riksmöte en tredje gång, så mellan den 20:e och 22:e november är jag i Stockholm och röstar på saker. Håll uppsikt över twitter! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0