Di'Nah

Så var jag där igen - skapande av en ny karaktär. Eller nå - ny och ny. Egentligen har hon spelats i en Warhammer 40k kampanj ett tag, men eftersom det spelet ska läggas ner för att ersättas av ett annat äventyr, tyckte jag att jag inte tappat intresset för rollen ännu. Således ska hon göras om och modereras lite för att passa i  Skyskonskapets Langtrue istället - som ju är ganska mycket mindre rymden.

Tyvärr skulle jag vilja ha en bild på henne, men jag är en verkligt urusel tecknare, så jag får helt enkelt se hur det blir med det. Att ta en bild, skriva ut den, rita av den och där modda om den borde däremot gå. Eh.. Tror jag. Vad hon däremot fått, är en häst. Något som faktiskt gick riktigt fort. Från rymdmoppe till havremoppe är ju ändå inte så stort hopp - ey? Han ska bara få ett namn också, men det dyker nog upp ellt eftersom. Under tiden kan jag klargöra att hon är en brunhårig högalv med vit läderrustning och en ganska skrämmande mask med röd hårman till det. Två svärd och en häst som passar till löpning, hästpolo så väl som tjurfäktning lägger ytterliggare krydda på steken. Och hästrasen jag valde att repesentera finns nämligen på riktigt och heter Azteca - så har ni lärt er något nytt!



Di'Nahs hingst


I övrigt så har jag hunnit bli arbetslös så jag har hunnit besöka AF och meddela mig som arbetssökande och ska fylla i papper till A-kassan så jag kan få stämpla. Sedan ska jag kontakta komvux och köpa in lite prylar till hunden. Bella kommer ju snart så det är bäst att få alla detaljerna klara tills det är dags eftersom det ju bara är två veckor kvar eller så. Full rulle med andra ord. Veckan tog så fort slut medan jag var i Byske och hälsade på Sel. Hennes fiskar, som vi köpte i sördags, har redan hunnit lägga ägg en omgång så man kan ju gissa att det nog blir fler så småningom!

Ikväll ska jag måla warhammerfigurer och försöka rita lite. Inser hur fort tiden går! Har knappt hunnitt räna heller. Ett pass Afro-dance kom dock till skott och det var ritkigt jävla roligt! Bara att släppa loss och hänga med!

/VildKatt

Kommentarer
Postat av: New900 på howrse

Jag älskar Aztecas! Skulle svälj vilja ha en.

2012-08-17 @ 20:28:03
URL: http://elsan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0