Bellabesök

Städat och klart! Det mesta som är tuggvänligt är bortplockat och överlag är här snyggt och prydligt även om golven skulle behöva moppas. Jag känner allt mer att jag gör ett bra val som tar hem Bella så tidigt i skedet, så jag sedan kan bestämma mig för hur jag ska göra. I samband med att jag hade en tanke på att allt var löst fick jag nämligen ett mail till om en hund som ville ha en fodervärd. En Jack Russelterrier som bor i Umeå för närvarande. Så är det alltid tycker jag, att när man väl kommit loss, ja då kommer nästa meddelande in. Jag som ändå haft annonsen uppe i ungefär tre veckor nu.

I vilket fall ska de snart lämna in Bella åt mig, så får vi se hur det går med katten, inte minst. Och akvariet. Är väl nästan det senare jag är mer brydd för. Katten sköter sig själv och Bella får jag väl hålla ögonen på, men klipper hon inte de råttor hon bor med så lär hon inte klippa katten, så där har jag inga bekymmer. Sedan får vi se om hon är så glad i att öppna dörrar som jag blivit varnad för, men jag tror det är lugnt. Tror. Vi får la se helt enkelt. Har ju henne till söndag morgon är det tänkt, så vi ska nog komma på ett och annat under tiden.

Ska nog dessutom köra med att lekar får hållas utomhus till att börja med. Hon har gott om energi, jycken, men jag tror att det blir bättre om jag håller våra gemensamma lekar utomhus så hon får lära sig att man leker och stimmar ute medan hemmet är till för avkoppling och tankeverksamhet. Tänker stjäla ett och annat från Fanny, som ju är så duktig med att sätta upp både det ena och det andra tipset på nätet, och resten får jag fiffla ihop själv - så får vi se om jag faktiskt har vad som krävs, eller jag bara är ord utan visor. Spännande!

Bella



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0