Träning

Fast nu är det inte träning av mig som gäller.
Bella stängdes just in i sin bur för tredje gången. Vi är ju uppe i en tid av fyrtio minter och hon skällde bara en gång på den tiden. Det går på rätt håll med andra ord. Till och med dröjde innan hon lät sätta ut huvudet utanför burgallret, men snart övergav den hållningen. Det märks att det är lite besvärligt för henne, det här med att stängas in, men vi ska arbeta på det. Gäller bara att inte skrämma henne ifrån buren, vilket nog är rätt lätt gjort om jag går på för fort. Gäller att ta det lugnt och fint. Ingen panik här inte.


Dessutom har vi fått låna en stimuleringsleksak av Elin och Loke som hon gladeligen puttar runt på. Inte så mycket bita och gnaga som hon knuffar runt den. Hon är ganska försiktig den där.

Pothos gick just ut också, så jag får väl snart hämta in honom. Är ju ganska blött och regnigt ute så han lär troligtvis inte vara förtjust. Speciellt inte nu när jag klippt honom dessutom. Jag har slarvat med hans bortsning så han var helt enkelt lite väl tovig för att det skulle kammas ut, så jag fuskade.

I övrigt blir det rollspel i morgon och till helgen ska jag passa Loke också medan Elin är på rollspelskonvent hos Tärningen Avgör. Kan bli intressant att ha båda hundarna här och katten på det. Loke och Porthos har helt enkelt inte hunnit vänja sig vid varandra förr, så det kan bli liet klurigt till att börja med, men jag hyser rätt stor tillit till det hela. Det brukar alltid lösa sig. ;)


Don't worry, be happy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0