Loke på besök

Revbensspjäll igår, vilket var mumsigare än mumsigast, och glassbåt och filmen Transformers till efterrätt. Det är sättet att avsluta en vanlig hederliga arbetsvecka, även för en arbetslös som jag. Kom hem rätt sent och det har märkts för Bella har varit rätt slut nu i dagarna två. I torsdags var hon ju med och spelade rollspel dessutom.

Nu har jag däremot två hundar här. Elin är iväg och spelar rollspel i dryga arton timmar i streck, så jag har erbjudit mig att passa hennes Loke under tiden. Det har faktiskt gått riktigt bra. Han och Porthos kom förvisso lite på fel kant med varandra för Loke ville in i lägenheten - där katten ju stod och lurade i dörröppningen, så det började med att båda hamnade lite väl tajt inpå varandra. Tror till och med att Porthos lappade till Loke för han var kvick med att ta ut avståndet och skälla ut kattskrället istället. Nu har det dock inte varit några bekymmer. Katten fick sig förvisso en utskällning när han passerade Lokes krypin på väg mot fönstret, men annars har det varit stilla och lugnt. Vi har till och med sovit en slurk kvällssömn alla fyra.

Däremot har Bella ångest nu, vilket hon låter meddela via diverse ynkanden och tunga djupa suckar. Loke, som är en matkräsen mellanspets, har nämligen sin mat i köket så att han kan äta lite när han vill - men till köket får ju inte Bella gå! Det är ångest för en mattokig hund som henne, det vill jag lova. Men hon har inte rört den än, och bara det är värt en eloge!

Skulle spela lite på syskonskapet ikväll med, men jag är för seg för att engagera mig så Adana har mest stått och bett om mjöd i lönnkrogen, medan Fannys Cestorian i alla fall fått ett avslut på loggen vi haft. Bara Phyfe kvar för vår del alltså.

Och så är det snart jul! Tänka sig att nästa helg är första advent! Tid att ta fram ljusstakarna!


Måste bara visa upp pepparkakshuset på Stockholm Central igen. Snart jul!

Kommentarer
Postat av: Xhakhal



JAG SAKNAR LOOOKEEEEE

2009-11-29 @ 01:35:45
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0