Hemma igen!

Åter från SävCon och SÄVAR och allt jag kan säga är Awesome!

Inte så mycket för att jag faktiskt spelledde Supergänget (Andra gången någonsin som jag spelleder och då dessutom det lag som slutligen vann Indierumsspelligan!) , eller för att jag badade i timmar, eller för att folk i vanlig ordning är trevliga och rara, eller ens för att jag åt god mat och skrattade både mycket och ofta. Nej, det är förvisso vad som bidrar till alltsammans, men mest är jag glad, lycklig och rörd för att folk faktiskt tar sig tid att ge mig saker! Något som låter en smula kapitalistiskt, det medger jag, men det är inte att de ger mig saker per se, utan för att folk faktiskt anstränger sig med att tänka på mig. Och jag fick inte vad för något som helst heller, utan jag fick rollspelsboken Rogue Trader, som jag redan sneglat på utan att köpa för att jag tyckte den var för dyr. Detta för att den var en smula kantstött och därmed inte kunde säljas.

Mina trevliga Indierumskamrater lootade nämligen rollspelsshopen och tog sig tid att tänka på mig, som ändå bara speledde ett enda litet äventyr, och valde att ge mig boken. Jag, som inte visste något alls om saken, trodde först bara att Debbie gav mig boken för att jag skulle hålla i den, blev sedan, för ett ögonblick, så rörd av att höra att jag fick den, att jag faktiskt var på väg att dra till lipen. For reals. Något som jag förstås inte gjorde, tänk vad det skulle krossat mitt rykte som hemsk Vilding!
XD

Men tacksam och glad är jag, för det var Verkligen det bästa som hänt i veckan och på länge och jag ska fortsätta krama om boken som förvisso är lite kantstött, men i alla fall är mer mångt värd än vad någon av de andra och "hela" böckerna är!

Och kanske, när jag fått sova lite, så kommer det mer om allt det här. Ifall jag bara minns allt jag hann göra, och inte glömmer bort allt i det faktum att BELLA KOMMER I MORGON!

Detta har varit en så sjukt bra helg, och jag bara KÄNNER PÅ MIG att det kommer fortsätta ett tag till!


Rogue Trader

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag dreglade lite över den där boken men jag är en fattig fisk så jag slet mig därifrån innan jag gjorde något dumt. Du får se till att älska den lite extra från mig!

2009-11-01 @ 21:01:01
Postat av: Martin

Noooooooo!!! Jag vill också ha den!!! Har samma dilemma där jag med. Den är dyr! 500 lappen dyr!

åååhh....avis....sååå avis....



Du fick den för att du är tjej!! :P

2009-11-02 @ 00:06:09
Postat av: Debbie

Oh bull! Hon fick den för att hon gjort skitmycket för oss i Indierummet i helgen. Spellett, tagit på sig att diska, varit allmänt trevlig, osv. Vi andra är dessutom antingen garvade nördar med för många rollspelsböcker redan, har lön, var mindre intresserade i lootet, eller kombinationer därav som gör att det helt enkelt var Jessica som förtjänade nånting mest. Dessutom spelar hon ju faktiskt spelet så boken kommer till användning, inte bara står fint i hyllan! XD



Rent formellt lootade vi inte rollspelsshoppen heller - vi lootade loothögen som Collector's hade lämnat/SävCon hade köpt, sådeså.



Nog med skit. Du har gjort rätt för den där och det kändes jätteroligt att få ge dig den och få uppmärksamma ditt SL-inhopp. Det var ännu roligare att se hur glad du blev. :3

2009-11-02 @ 00:37:28
Postat av: wilper

Debbie kör vidare på sitt flummiga hippie-ideal.



Vildkatt fick boken för att hon (objektivt sett) var den bäste spelledaren i Indierummet. Till och med bättre än någon av de som faktiskt VAR spelledare. Närmaste tvåa var David som lyckades komma upp i ungefär hälften så många poäng.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0