En dag av dekadens

Jag har spenderat hela helgen i Kista på SVEROKS riksmöte och kom hem först klockan 00.50 i natt, vilket gör mig lite sådär mör. Inte för att vi hade mötet så pass länge, där vi faktiskt slutade 15.00, utan för att jag sedan fick vänta rätt länge på att mitt flyg skulle gå. Fullt som det var på söndag kväll kunde jag inte heller gärna boka om till ett tidigare flyg, så det var bara att vänta på Arlanda mellan 19.00 - 22.40
Innan jag kom dit hängde jag dock med merparten av SkuD:arna till Centralen och passade på att titta på ett jättestort pepparkakshus, sitta i tomtens knä och träffa Barda-Karl. Ska försöka få tag på Tomtebilden av Maria Rodén.

Äkta pepparkaka fastsatt på en stomme av trä!


Idag ämnade jag då spendera dagen i dekadensens tecken och faktiskt inte göra något vettigt alls, men tji fick jag! Av någon anledning var världen i stort behov av uppmärksamhet trots det tråkigt grå och regniga vädret. Först väcktes jag av att grannen håller på att slipa, sedan började både sms och telefonsamtal att hagla in. Till och med arbetsförmedlingen hörde av sig och menade på att jag borde söka en praktikplats, en som ska ha in sina ansökningar IDAG. Framförhållning är uppenbarligen för mesar.

Nåja, jag sökte i alla fall och får väl hålla tummarna för svar. Jag vill nämligen gärna arbeta för Elgiganten så detta är världens chans. Lite struligt med att ha hunden samtidigt dock, men det får lösa sig. Kan ju inte neka att söka för att jag är fodervärd till en hund, men nu är frågan om jag ska hoppas på att få svar eller hoppas på att inte höra ett knyst. Hur som så kom jag sedan på att jag glömde ta bort mitt citat som alltid hänger med i mailen (såvida jag inte kommer ihåg att ta bort det). Vet inte om citatet: "Jag är fri och ledig som vilken katta som helst, billig i inköp därtill, men dyr i drift trots att jag är drygare än yes" egentligen är till min fördel.
Kanske borde ha det på bloggen snarare än "Som om min existens inte vore nog"...?

Men hur som haver så är jag inte på rollspel idag utan jag och Bella tar det lugnt. Har varit ute en sväng rätt nyligen, så nu ville vi in och värma oss där det verkar bli kallt i natt.

Också ett tecken på att min tanke om dekadens int e fungerade: det är när man får sms man inte orkar läsa. Minuter senare ringer det på dörren och man inser att det är Bellas ägare som messat och sagt att de var på väg. Jaha. Vad annat att göra än att kliva upp i badrock, lagom frånvarande och med håret på ända, för att släppa in dem?

Mitt liv i ett nötskal. XD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0