Testritt

Torsdag började med att vi klev upp just efter nio och Bella fick sin frukost, fyrtio minuter senare så hade vi hoppat in i bilen efter morgontoaletten och for iväg för att hämta upp Oskar. Nu skulle det bli rida av! Cina var så snäll och lånade ut Barri till oss så att Oskar för första gången fick sitta upp och både skritta och trava. Galopp blev det inget av för jag själv var för slö och Barri behöver nog en lite längre startsträcka än jag orkade att ge i halkan, men det gick bra i övrigt.
Bella uppförde sig fint och sprang på egen hand utan att bry sig över hövan om hästen, som var lite läskig till att börja med. Således gick allt utan fel och Oskar verkade gilla upplevelsen. Cina lät dessutom hälsa att vi gärna får göra om det. Ibland är folk helt enkelt för snälla, men vi kommer säkert ta emot erbjudandet. Kul att få fler intresserade för hästar.

Det bar dessutom av till djurmagasinet där vi köpte kattmat och ett JÄTTEBEN till Bella. Jag köpte dessutom ett nytt halsband - som vi blev av med på första promenaden. Typiskt! Men inte mer än väntat heller. Det är rätt likt mig att genast tappa bort saker. Speciellt nya saker. Men sniffat runt fick hunden i alla fall. Så mycket godsaker på så liten plats! Helt otroligt! (Inte minst för att hon inte åt upp något!)

I övrigt går det också bra. Vi kliver dagligen upp vid nio och ger Bella frukost, sedan är vi ute i dryga två timmar innan jag får min frukost. Så blir det promenad mitt på dagen, sedan på kvällen och till sist innan vi går till sängs, men just idag verkar hon vara rätt slut - stackaren. Vi kom nämligen just hem, utöver en lunch hemma, från att ha lämnat av Oskar i Gammelstan. Och då har hon ju varit i djuraffär, i stallet och en hel del utomhus. Nyttigt med miljöträning! Varför Porthos är så slö kan jag dock inte svara på, men det kan ju vara som så att det är tröttsamt med att hela tiden ha en hund efter sig som kontrollerar vad man gör, för nu ligger båda på vars en plats i rummet och snarkar ikapp. XD

Igår letade vi förresten upp adressen till den där den lokala hundklubben, och fick i måndags också tips av Elin om något som heter hundhuset, så snart är det väl tid att göra sig medlem på ett eller annat ställe, så fort jag varit på möte med AF. Vilket blir på måndag. Bäst att göra sig vän med myndigheterna först innan man helt uppgår i hundträningen, om inte annat så för att vara säker på att få bidrag någonstans ifrån.


Bilden är från helgen i oktober då jag hade henne på prov. Nu, just idag, har vi snö ute! :D



Och när jag säger JÄTTEBEN, menar jag JÄTTEBEN. Oskar tog det största han hittade i butiken. XD

Kommentarer
Postat av: Anton och Elina

Det verkar ju ha gått jätte-bra, vad kul! Och vilket stort ben hon hade fått:) Ge Bella en kram från oss!

2009-11-05 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0