Duktig hund!

Snart tid för riksmötet och jag har fått tag på mina biljetter till flyget så att jag faktiskt kan komma iväg. I övrigt har jag inte gjort något alls, inte ett skit som har med själva resan och slutmålet att göra i alla fall. För annat har jag gjort, mycket annat, men vad som känns riktigt bra är att Bella börjat använda hundburen. Tränade vid ett tillfälle med godis och klicker som hjälpmedel, sedan har det bara flutit på. Lägger sig och sover där, och just nu ligger hon och tuggar på en benknota i den, hur avslappnat som helst. Duktiga hund!

Det blir till att träna ensamhet sedan. Just nu sköter hon sig väl medan jag är nere och tvättar i tvättstugan. Hörde inte ens skall efter det att jag såg att vaktmästaren varit och pillat i trappuppgången. Och så har jag frågat min snälla granne under mig om hon skulle kunna hjälpa mig en smula och höra efter hur det går sedan när jag ämnar vara borta lite längre, för jag har ingen lust att sitta i trappan i timtal för att höra om hon skäller. Min granne ville gärna ställa upp, vilket gör mig minst lika glad som att Bella använder hundburen. Snälla grannar är the best ever!

Idag ska dock hunden hem till sina ägare igen, strax innan jag ska iväg till Porsön och spela Mage the Awakening med gänget. Hon får snällt vara hemma medan jag tråkas ut på Riksmötet i Stockholm. Kommer ta lilla datorn med mig när jag sedan packar ikväll, så jag kommer troligtvis att vara uppkopplad också under helgen. Yey för det!

I övrigt ser jag fram emot helgen, trots tråkiga timmar av möte. Man träffar så många trevliga personer där, speciellt sådana man knappt träffar annars! Överlag så är jag rätt sällskaplig för stunden om sanningen ska fram, dte trots att jag också är rätt mentalt omtumlad. Det är svårt att hålla rätt på allt för närvarande helt enkelt, men överlag är jag nog.... rätt glad ändå.

^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0