Besök och bakslag

Och som vanligt när man inte uppdaterat på ett tag så finns det rätt mycket att säga, men eftersom man inte vill dränka folk i en mur av text så får man försöka korta ner det hela mer än bara en smula.

Merparten av tiden har vi haft besök här, Bella och jag. Dels av Sel (aka Sofie) och hennes jack russel Kelizie, men också av Oskar, så det har varit lite av en fritidsgård här med. Inte illa alls för jag gillar när det är lite liv och rörelse omkring mig och Bella verkade tycka detsamma hon med. Så tillsammans åt vi god mat, såg på lite film och spelade spel, som man gör, när vi inte drog ut bilen på okänd väg och gick i skogen för att motionera både människor och hundar.

Tyvärr fick vi sedan ett bakslag där jag och Sel ämnade gå till rollspelslokalen på måndagskvällen. Spelet där blev avbrutet efter någon timme med att polisen ringde och meddelade om att hundarna skällde hemma i lägenheten. Var bara att avbryta spelet och fara hem till två rätt uppjagade byrackor. Blir till att lägga an en ny strategi för att lämna Bella ensam hemma, men jag har en plan! Hemma hos sina ägare så spelar dem hög musik när de går hemifrån så jag får väl se till att göra detsamma. Och träna henne på att vara ensam förstås. Idag tvättar jag igen, så då får hon vara ensam hemma stundvis i alla fall. Så ensam man nu blir med tanke på att Porthos stadigt bevakar henne.

Så har det kommit lite planer till i vinter med. Dels kommer troligtvis min komis Charlotte upp, dels har jag fått en inbjudan till både julfirande och nyårsfirande, och dels har vi hittat en bivack uppe på Ormberget som vi genast har planer för. Att grilla på vintern måste vara det bästa ever, och har jag tur får jag kanske se ett norrsken i år. Det skulle vara Awesome!

Och just det: Vi har snö sedan en dryg vecka tillbaka! <3


Kommentarer
Postat av: Xhakhal



Jag är grön av avund.



Vill också ha snö :(

2009-11-12 @ 14:07:39
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0