Borttappat

Klarade teoriprovet till att bli B-tränare med 105 poäng av totala 117, vilket var en succsess med femton poängs marginal. Nu kommer den ligga vilande i ett tag innan jag, eventuellt, lägger till någon häst i licensen som det är tänkt. Den kan ligga i vila i ett par tre år innan den går ut och jag betalar ju inte innan jag ska ha den, så det är verkligen en bra sak att ha. Sitter ju ihop med de hästar man äger / deläger, så innan jag skaffat mig eget djur är den inte mycket att ha, men jag känner mig hemskt nöjd faktiskt.

Och nu till lite mer speciella saker!
Jag skulle köra syrran till tåget men tog och körde oss till Ica Kvantum först för att vara säker på att hinna handla innan de stängde på Valborgsmässoafton, och när vi därefter hade tankat och skulle köra ut på vägen, ser vi en turistbuss komma upp från höger och passera oss, svänga i korsning och...tappa ut en resväska. *garv* Jag tutade efter bussen, som bara körde, där väskan låg mitt på vägen, men en polisbil hade varit på andra sidan vägen och gjorde en u-sväng för att plocka upp väsken och fara efter bussen.
Såg himla skumt ut när jag bara precis hann se något falla ut från den innan jag förvånat utbrast: "Men..det är ju en väska." åt en syster som bara skrattade.


Undrar om ägaren till väskan satt och såg när den åkte ur, och om den så gjorde: hur dess uttryck såg ut!

Nu har jag dock lägenheten för mig själv till den elfte då hon kommer hem igen. Eller nå, själv och själv. Porthos är ju här och ser efter mig. XD


Kommentarer
Postat av: Jenny



Snyggt jobbat med provet :D

2009-05-04 @ 06:04:05
URL: http://xhakhal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0