Vår

Nog är det vår nu. Termometern har visat på plusgrader också i skuggan och snön smälter sakta bort utanför fönstret även om där är bra djupt med vitt ännu. Fåglarna kvittrar, katten fäller och jag har inte bara städat (vilket jag gör två gånger i veckan) utan jag har också bytt gardiner, tvättat OCH möblerat om i rummet! Säng och bokhyllor fick skiftat plats och jag ska bara våga mig på att spika upp två gröna tavlor också, så är det nytt, fräscht och fint igen. Har till och med våttrorkat golvet och ska faktiskt till att göra detsamma också i köket.

Däremot har jag inte gått igenom bokhyllornas innehåll ännu, men det kommer det med. Kan verkligen behövas för jävlar vad man kan samla på sig skit. Lär ta en hel dag det med, så mycket stuff jag samlat på mig, men då kommer jag gå igenom smink- och smyckeslådan också.

Porthos, som ju är katten min, trippar omkring här och ser mer än lite suspekt ut. Vad är det för sätt att göra om i ett rum som fungerat bra i ett helt år nu. Ett helt år ja, för det är ungefär så pass länge jag bott här uppe i Luleå nu. Tänk vad tiden går fort ändå. Helt sjukt galet.

Var förresten på arbetsförmedlingen idag. Information angående praktik, nystartsjobb och utlandsarbete. Ganska trist, men jag kluddade lite i min anteckningsbok och här är resultatet (med risk för att bli strypt av en och annan):

"Bla, bla, bla... Och det har inte ens börjat ännu. Inte för att gästerna talar. Det gör de aldrig. Beror nog på att de är norrlänningar?"
(Fördomar? Oh yes!)

"I will deny you, this world belongs to me!"

"Känner mig lite som en svettig och avdankad rocker, med taggig lugg - förstås "
(Jag hade klivit upp 40 minuter innan och försökt få ihop en "frisyr" med hjälp av plattång och hårvax..)

"Glöm inte att köpa nyponsoppa. Eller blåbärssoppa kanske? Kanske kolla upp protein och energimängd? Hon behöver lirte av både och. Kikärtor?"
(Tankar om fodertillskott till hästen.)

"Jisses. Stiffare människor än den här högen får man leta efter. Bara jag och Stockholmaren (?) som pratar."

"Sommarjobb! Jisses. Till och med föreläsaren är ju stiff."

"Direkt är det gnäll. Varför är jag inte förvånad?"

"Praktikplats... Snacka om att man hört det här förr. Zzzz.."

"Ideella organisationer kan ge praktikplatser. Hade jag ingen aning om."

"Woh! En föreläsare som inte är stiff. Fast det var en Finne istället. Så klart."

Och så är det fredag igen. Eventuellt blir det att planera resa till Edsbyn för att hälsa på Sara, men annars blir det Watchmen med Elin, hennes bror och Niklas. I alla fall har jag för mig att också Niklas skulle med. Nåja, det lär jag märka ikväll. Nu ska jag dock ner och hämta upp tvätten. Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Xhakhal



Stiffness is the way to VICTORY!



... no, I dunno. Ingen aning. Det låter mest som arbetsförmedlingen är stiffa jävlar... och säg sedan om Watchmen var awesome eller inte! D: Jag ska se den kvällen före GothCon.

2009-03-24 @ 12:00:13
URL: http://xhakhal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0